Sauzenfabrikant Remia daagt Unilever voor de rechter, omdat zij vindt dat de verpakking van Calvé-sauzen te veel lijkt op die van de top-down tubes van Remia. Remia wil met een kort geding een einde maken aan de verwarring die bij consumenten kan optreden.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Calvé veranderde onlangs de kleur en vormgeving van de verpakkingen. Al eerder dit jaar riep Remia Unilever op om de productie van deze tubes te staken, maar daaraan werd geen gehoor gegeven. Remia eist nu via de rechter dat Unilever de verpakkingen met onmiddellijke ingang uit de handel neemt en dat de productie ervan wordt gestaakt.
In april verloor Unilever nog een rechtszaak tegen de Zaanse grootgrutter Albert Heijn. De Arnhemse Rechtbank bepaalde toen dat AH met slechts twee van de dertien verpakkingen inbreuk had gepleegd op het merkenrecht. De elf andere huismerken waar Unilever over viel, mogen gewoon in de winkels blijven liggen. De rechter concludeerde dat Albert Heijn met het ontwerp van deze verpakkingen “de grenzen van het toelaatbare heeft opgezocht”, maar daar niet overheen is gegaan.