Het strategisch (marketing)adviesbureau Meesters in Marketing start met een onderzoek naar de stand van zaken op het gebied van marktgericht ondernemen bij advocatenkantoren.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Het doel is om met name de kleine en middelgrote advocatenkantoren inzicht te verschaffen hoe ze presteren op het gebied van marktgericht ondernemen. Deelname is gratis en de vragenlijst is online in te vullen.
Achtergrond van het onderzoek
Nieuwe vormen van concurrentie, verhoging van de competentiegrens, de ‘shoppende’ cliënt, tarieven die onder druk staan; marktgericht ondernemen wordt steeds belangrijker. Toch worstelen veel kleine en middelgrote kantoren hiermee.
De huidige publicaties en onderzoeken richten zich tot dusver vooral op de grote(re) kantoren. De situatie bij kleine en middelgrote kantoren is vaak anders, alleen al omdat er bij deze kantoren geen marketingfunctionaris is. Wat betekent dit voor het belang dat deze kantoren aan marktgericht ondernemen hechten en hoe wordt marketing momenteel ingevuld? Dit is wat Meesters in Marketing momenteel onderzoekt.
Met het onderzoek wil Meesters in Marketing elk deelnemend kantoor inzicht verschaffen hoe marktgericht zijn/haar kantoor is, en waar de belangrijkste aandachtsgebieden liggen. Deelnemers ontvangen namelijk na afloop van het onderzoek een individuele terugkoppeling.
Het bedrijf richt zich op zowel advocaten- en notariskantoren. Eerder hield het een brainstormsessie speciaal gericht op het notariaat over nieuwe verdienmodellen.