Rechtenmedia.nl - Juridische Online Uitgeverij   Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridica.nl | JBMatch.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl | Rechtentotaal.nl
Rechtennieuws.nl

Rechtennieuws.nl

Uw dagelijkse relevante juridische nieuws

Search
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Archief
  • Artikelen
  • Opleidingen
  • Juridische vacatures
  • Nieuwsbrief

0

Rechtbank onderzoekt wens klant

Geplaatst op 29 jul 2005 om 14:49 door Rechtennieuws.nl

In het voorjaar van dit jaar heeft de rechtbank ’s-Hertogenbosch per sector een klantpanel georganiseerd. De sectoren strafrecht, bestuursrecht, familie- en jeugdrecht, civiel recht en kanton hebben in die panels een afvaardiging van de professionele klanten gevraagd naar de waardering van de wijze waarop de rechtbank en haar medewerkers hun werkzaamheden verrichten.

» Vergelijk internet, digitale tv en bellen «advertorial
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!

Tevens zijn de klanten gevraagd naar toekomstverwachtingen over de rechtbank. Die verwachtingen gebruikt de rechtbank als inbreng in de discussie over de strategie die de rechtbank de komende jaren dient te volgen. De waarderingen kunnen aanleiding zijn voor de sectoren om verbeteracties te gaan uitvoeren.

Uit de waarderingen van deze klanten bleek dat de deskundigheid van de rechter respectievelijk de onpartijdigheid van de rechter het meest belangrijk gevonden werd. Op beide aspecten scoorde de rechtbank volgens de ondervraagden ook het hoogst.

Zie voor verdere resultaten het onderstaande overzicht.

Resultaten Totaaloverzicht

Criteria

In de vijf panels tezamen plaatsten de professionele klanten de beoordelingscriteria in deze volgorde:

  1. Deskundigheid van de rechter (gemiddeld op plaats 2)
  2. Onpartijdigheid van de rechter (2,1)
  3. Motivering van de beslissing (4)
  4. Rechtseenheid van beslissingen (4,4)
  5. Bejegening door de rechter (4,9)
  6. Doorlooptijden van de zaken (6)
  7. Snelheid van uitspraak doen (6,5)
  8. Flexibiliteit in het maken van afspraken (7)
  9. Tijdigheid van aanvang zaken (7,9)

Tevredenheid

Ook interessant:

  • Ontevreden klant moet fotograaf betalen
  • ABN Amro Bank moet BKR-coderingen van klant laten verwijderen
  • Klant krijgt geld na verkeerd geplaatste velgen
  • Kifid: WestlandUtrecht Bank-klant mag hypotheekadvies bij wijziging hypotheek niet weigeren
  • Teamleider die klant aanpakte, mag aan weer aan de slag
  • Klant die ontevreden was over schilder krijgt deels gelijk

Rubriek: Algemeen

Vorige
Gerechtsgebouw Zutphen scherpt beveiliging aan
Volgende
Amerika vraagt uitlevering Nederlandse verdachte

Over Rechtennieuws.nl

Rechtennieuws.nl is een informatie portal gericht op juridische professionals en zij die dat graag beogen te worden (advocaat-stagaires, kandidaat-notarissen, RAIO's, rechtenstudenten WO en HBO, enzovoorts).

Op de voorpagina wordt, gerubriceerd in verschillende rechtsgebieden, juridisch nieuws gepubliceerd. Desgewenst kunnen bezoekers naar aanleiding van de berichtgeving inhoudelijk reageren.


Bekijk alle berichten van Rechtennieuws.nl
Bliss Hypotheekadviseurs
Vergelijk internet, digitale tv en bellen
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Juridische vacatures

Colofon

Uitgeverij
Rechtenmedia

Contact Hoofdredactie
info@rechtenmedia.nl

Ontwikkeling en technische realisatie
Blue Horizon
Piscator.nu
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Archief
  • Artikelen
  • Opleidingen
  • Juridische vacatures
  • Nieuwsbrief
Copyright © 2023 Rechtenmedia B.V. - Alle rechten voorbehouden.