Sportschoolketen Fit For Free past zijn voorwaarden aan ten gunste van de consument. Hiermee komt Fit For Free tegemoet aan de bezwaren die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) had geuit, mede naar aanleiding van signalen van de Consumentenbond.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Na onderzoek naar klachten van consumenten bleek dat de voorwaarden niet strookten met de regels. Fit For Free heeft dit probleem inmiddels opgelost. Zo stopt het bedrijf met het vragen van een vergoeding als de consument binnen de bedenktijd opzegt en vermeldt het de prijzen voor de abonnementen duidelijker op zijn website. Ook leeft het bedrijf de regels voor het verlengen en opzeggen van abonnementen na.
Consumenten ondervonden hinder bij het opzeggen van hun abonnement. Fit For Free heeft verklaard ervoor te zorgen dat zij opzeggingen zal behandelen volgens de regels die daarvoor gelden (Wet van Dam). Na afloop van het eerste jaar kunnen consumenten op elke gewenst moment maandelijks opzeggen.
Ook heeft Fit For Free de voorwaarden voor herroeping aangepast. Consumenten die binnen de bedenktijd van 14 dagen hun abonnement hadden opgezegd (herroepen), moesten een bedrag van 13 euro betalen. Dit is in strijd met de wet tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met het ontvangen van diensten binnen de bedenktijd. Dan kunnen hiervoor de reële kosten in rekening worden gebracht. Als dit niet het geval is, kan de consument zonder kosten en zonder opgave van redenen het abonnement binnen de bedenktijd ontbinden. Dit heeft Fit For Free nu aangepast.
Ten slotte heeft Fit For Free de prijzen van de verschillende abonnementen op de website verduidelijkt. Met name is duidelijker vermeld wat de kosten zijn voor een maandabonnement als de consument per maand betaalt en wat het kost als hij per jaar betaalt. Dan kan de consument op basis hiervan een goed geïnformeerde keuze maken.