Rechtenmedia.nl - Juridische Online Uitgeverij   Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridica.nl | JBMatch.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl | Rechtentotaal.nl
Rechtennieuws.nl

Rechtennieuws.nl

Uw dagelijkse relevante juridische nieuws

Search
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Archief
  • Artikelen
  • Opleidingen
  • Juridische vacatures
  • Nieuwsbrief

0

Onderzoek TNS NIPO: Cliënten geven IND een voldoende

Geplaatst op 5 jan 2006 om 19:51 door Rechtennieuws.nl

Vreemdelingen, bedrijfsleven en ketenpartners zijn redelijk tevreden over de dienstverlening van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De dienst krijgt van haar cliënten een voldoende. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO dat in het najaar van 2005 is uitgevoerd in opdracht van de IND. De tevredenheid is met name gebaseerd op het functioneren van IND-medewerkers. Deze komen klantvriendelijk en deskundig over. De verbeterpunten bevinden zich met name in de “bureaucratische” aspecten van de dienstverlening, zoals de doorlooptijd en het doorverwijzingsproces.

» Vergelijk internet, digitale tv en bellen «advertorial
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!

Uit het onderzoek blijkt tevens dat bij bedrijven en ketenpartners van de IND een grote behoefte aan pro-actieve informatievoorziening bestaat, bijvoorbeeld over veranderingen in regelgeving. Vreemdelingen willen meer en eenvoudigere informatie over de status van hun aanvraag. De website van de IND, die overigens door vreemdelingen even positief wordt gewaardeerd als door de andere partners, zou hier een rol in kunnen spelen, aldus TNS NIPO.

Uit een objectieve bereikbaarheidsmeting blijkt verder dat het met de telefonische bereikbaarheid feitelijk beter is gesteld dan de subjectieve beleving van klanten doet vermoeden. In verreweg de meeste gevallen krijgt de beller een medewerker aan de lijn, die dan meestal ook meteen van de juiste afdeling is. Wel kunnen de wachttijden soms lang zijn. Een veel gehoorde wens bij klanten is het kunnen beschikken over het telefoonnummer van één contactpersoon.

Ook interessant:

  • IND motiveert afwijzing asielaanvraag onvoldoende
  • Facebook doet vooralsnog voldoende tegen nepadvertenties
  • Rechter: actuele onderzoeken en limieten gezondheidsaspecten mobiele communicatie voldoende
  • Belonen gemeenten bij voldoende opvangplekken voor asielzoekers
  • Schiphol Real Estate moet toestemming geven voor overdracht erfpachtrecht aan Islamitische Stichting…
  • Staat moet mStaat moet meer informatie geven over mondkapjes op middelbare scholen

Rubriek: Algemeen

Vorige
Nationale ombudsman start onderzoek 100%-controles
Volgende
Aanhoudingen rond oplichting met leningen

Over Rechtennieuws.nl

Rechtennieuws.nl is een informatie portal gericht op juridische professionals en zij die dat graag beogen te worden (advocaat-stagaires, kandidaat-notarissen, RAIO's, rechtenstudenten WO en HBO, enzovoorts).

Op de voorpagina wordt, gerubriceerd in verschillende rechtsgebieden, juridisch nieuws gepubliceerd. Desgewenst kunnen bezoekers naar aanleiding van de berichtgeving inhoudelijk reageren.


Bekijk alle berichten van Rechtennieuws.nl
Bliss Hypotheekadviseurs
Vergelijk internet, digitale tv en bellen
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Juridische vacatures

Colofon

Uitgeverij
Rechtenmedia

Contact Hoofdredactie
info@rechtenmedia.nl

Ontwikkeling en technische realisatie
Blue Horizon
Piscator.nu
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Archief
  • Artikelen
  • Opleidingen
  • Juridische vacatures
  • Nieuwsbrief
Copyright © 2023 Rechtenmedia B.V. - Alle rechten voorbehouden.