Het gerechtshof ’s-Hertogenbosch heeft in hoger beroep geoordeeld dat het twee-strepen-motief op kledingstukken van Marca en C&A essentiëel verschilt van het drie-strepen-beeldmerk van Adidas, waardoor er geen gevaar is voor verwarring tussen beiden. Evenmin is volgens het hof sprake van een zodanige overeenstemming tussen het merk van Adidas en het teken op de kleding van Marca en C&A dat het publiek een verband legt tussen merk en teken. Het hof is er daarbij van uit gegaan dat het beeldmerk van Adidas door intensieve reclamecampagnes een grote ‘onderscheidingskracht’ heeft gekregen en daarmee een ruime beschermingsomvang. Dat betekent echter niet dat daarmee ook andere streepmotieven er onder vallen en niet meer door anderen gebruikt zouden kunnen worden.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
De rechtbank Breda kwam in oktober 1998 in eerste instantie tot het oordeel dat er met betrekking tot een aantal kledingstukken wél sprake was van merkinbreuk en met betrekking tot een aantal andere niet.
Arrest, Gerechtshof ‘s-Hertogenbosch, LJ-Nummer: AT2596, Zaaknummers: KG C9700988/BR en C9900284/BR