KPN heeft veel vragen van klanten ontvangen over hoe een schadevergoeding aan te vragen vanwege het uitvallen van de e-mail. Dat meldde het telecombedrijf zondag. Onder hen zijn veel ondernemers.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Zaterdag kreeg KPN ruim 11.000 reacties van klanten. Dat gebeurde voornamelijk via sociale media als Twitter, Facebook en het klantenforum van KPN zelf.
“Daaruit kunnen wij opmaken dat er veel klanten vragen hebben over waar zij hun klacht of eventuele schademelding kunnen indienen”, aldus KPN.
De klanten van het bedrijf die denken een directe financiële schade hebben geleden, kunnen dat vanaf maandagmiddag aan het concern kenbaar maken via de website. KPN gaat de zaken per geval bekijken.
De Telegraaf meldt dat ook veel webwinkels en bedrijven die van boekingen per mail afhankelijk zijn, geraakt zijn door de blokkade.
Tientallen ondernemers meldden dit aan de krant. Sommige ondernemers zien voor duizenden tot tienduizenden euro’s aan opdrachten aan hun neus voorbij gaan.
“Onze boekingen voor het hotel komen totaal niet meer binnen”, aldus een horeca-ondernemer uit Drenthe tegen de krant. “Dat het vlak voor het weekend gebeurt is extra vervelend, mensen boeken steeds meer op het laatste moment – bijvoorbeeld om te gaan schaatsen – en willen direct antwoord. Die gaan nu naar een ander die niet op een KPN-netwerk zit.”