Na de invoering van de General Data Protection Regulation, ook bekend als de GDPR, heeft MarkMonitor een innovatieve technologie aangekondigd die merken ondersteunt met het effectief beschermen van de merknaambescherming. De uitbreiding op de huidige merkbeschermingsmogelijkheden is per direct beschikbaar voor klanten van MarkMonitor.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
De uitbreiding
De oplossing is een uitbreiding van de huidige producten en merkbeschermingsmogelijkheden van MarkMonitor. Het stelt bedrijven in staat om een effectieve merkbeschermingsstrategie te handhaven door geautomatiseerde verstrekking van gegevens van externe bronnen. Merken krijgen met deze technologie toegang tot domeininformatie die nodig is om snel en efficiënt fraude en vervalsingen te bestrijden. Voor de invoering van de GDPR maakten veel merken gebruik van de WHOIS-database, maar na de inwerkingstelling van de wet zijn de beschikbare gegevens enorm beperkt.
Chris Veator, President bij MarkMonitor: “Nu de GDPR van kracht is, zijn merken beperkt in hoe zij bedreigingen kunnen aanpakken. De informatie in de WHOIS-database is beperkt, waardoor merkeigenaren handmatig op het internet moeten zoeken om de juiste informatie te vinden. Daarnaast zijn veel historische gegevensbronnen van inbreukmakende websites nu achter gesloten deuren opgeslagen. We signaleerden dit probleem tijdig en hebben een grote investering gedaan om een omgeving te creëren waarin merkeigenaren hun merkbeschermingsstrategie kunnen blijven uitvoeren, wat een cruciale factor is voor het bestaansrecht van een merk. De nieuwe technologie scant het internet op gegevens van inbreukmakende websites. Daarnaast hebben we onze historische data verrijkt, we hebben hiervoor een significant aantal servicemedewerkers aangesteld. Daarmee hebben onze klanten de zekerheid dat ze hun effectieve merkbeschermingsstrategie kunnen behouden binnen de richtlijnen van de nieuwe privacywet.”
Merkbeschermingsstrategie
Een merkbeschermingsstrategie is noodzakelijk om imitatie- en namaakproducten van de markt te halen. De impact van namaakproducten is namelijk groot, één op de drie merken ziet het omzetverlies oplopen tot 25 procent, zo bleek eerder dit jaar uit de B2B Barometer van MarkMonitor.
Veator: “Een succesvolle strategie is het succesvol zorgen voor de klant. Dat is degene die misleid kan worden door namaakproducten. En dit heeft een nadelig effect op de relatie tussen de klant en het merk. Een klantgerichte aanpak van dit soort producten vereist een technologie die direct inbreuk signaleert en actie onderneemt.”