De voormalige advocaat van een cliënt schoot tekort in de behartiging van zijn belangen. Dat heeft de rechter geoordeeld. De cliënt voerde onder andere aan dat de advocaat een beroepsfout maakte door niet voortvarend te werken. Daarnaast stelde die dat de advocaat naliet te eisen dat een gesloten overeenkomst met zijn werkgever werd nagekomen waardoor de cliënt schade lijdt.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Een advocaat moet zijn cliënt juist, tijdig en volledig informeren en adviseren. Dat deed de advocaat niet volgens de rechter. Die liet herhaaldelijk en lang niks van zich horen, terwijl de cliënt op zijn reactie wachtte. Zo stuurde de cliënt vergeefs 13 rappels in 1,5 jaar. Daarnaast verrichte de advocaat nauwelijks iets van het toegezegde werk. Hij handelde dus niet zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend advocaat mag worden verwacht. Daarom moet de advocaat de geleden schade vergoeden. Die moet echter nog worden begroot.