Het aantal juridische vragen bij het Juridisch Loket is met bijna 20% explosief gestegen. In 2009 is het aantal vragen van klanten gegroeid van 646.208 naar 770.252. De groei is onder andere een gevolg van de recessie die afgelopen jaar hard toesloeg.
Prijs vergelijk ADSL, kabel, glasvezel aanbieders en bespaar geld door over te stappen!
Dat de economische crisis heeft bijgedragen aan een extra stijging van de klantcontacten, blijkt uit de groei van de juridische vragen rond arbeidsrecht. “Een logisch gevolg”, zegt Jan Albert Waal, algemeen directeur van het Juridisch Loket. “De negatieve ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de noodgedwongen ontslagen brachten veel onzekerheden met zich mee voor werknemers en werkzoekenden. Hierdoor steeg het aantal vragen van onze klanten over onder andere ontslagrecht, arbeidscontracten en uitkeringen.”
Het Juridisch Loket verwacht dat de sterke groei van het aantal klantvragen zich ook in 2010 zal voortzetten.